Skip to main content

Posts

Showing posts from August 5, 2013

LOGISTICS : N.Y. Port Gridlock Eases as Freight Computers Modified

By Jennifer Surane - Aug 5, 2013 6:00 PM ET









Cargo bottlenecks are easing at the Port of New York and New Jersey, the busiest container port on the U.S. East Coast, as Maher Terminals LLC scales back a new computer system blamed for snarling freight shipments.








Service at Maher’s facility in Elizabeth, New Jersey, has “returned to acceptable levels,” according to a statement from Maher and Navis LLC, the technology company responsible for the cargo-handling system. Some of the automated elements of the system now on hold will be added back later, the companies said.






Maher, which handles a third of the port’s volume, introduced the system in June to boost efficiency. Instead, the computers often shut down, forcing the terminal to close for hours at a time, Jeff Bader, president of the Association of Bi-State Motor Carriers trade group, said today by telephone.





“The worst days were in the early part of June when they turned the system over,” said Bader, who is also chief executive officer of …

DP World: Mega ships put pressure on ports around the world

PORTS: 




The major ports between Asia and Europe aren't the only ones that need to be modified for billions of dollars because of the new mega ships. The smaller ports will also have to be expanded, says DP World to ShippingWatch.







BY TOMAS KRISTIANSEN 
Published 05.08.13 at 11:07







The major port terminal companies, as well as port authorities around the world, are facing massive billion dollar investments as the new mega ships are delivered. 



Right now Maersk Line's first 18,000 teu ship is on its maiden voyage, having departed from the shipyard in Korea. 



And before that, it was CMA CGM's 16,500 teu series with ships such as Marco Polo, which require wider berths, bigger cranes, and greater water depth. 


And increased logistics on land in order to receive and forward the many containers.








But according to the world's third-largest terminal operator, DP World, the major ports on the main route between Asia and Europe aren't the only ones where investments will have to be made…

Perú: La producción de mango es más alta que la prevista

Hasta mediados de agosto del año pasado, Perú esperaba una baja producción de mango, pero las condiciones climáticas cambiaron rotundamente en solo dos semanas, provocando un gran incremento en la floración y por consiguiente, en las previsiones para la temporada.































Una de las productoras peruanas beneficiadas por esta situación es Campos del Norte, que cultiva las variedades Kent y Edward y que dispone, entre campos propios y de productores asociados, de unas 250 hectáreas (40 propias). 




La firma realiza envíos tanto marítimos como aéreos de ambas variedades y sus exportaciones se dirigen principalmente a Europa (a través de España y Holanda) y a ambas costas de los Estados Unidos.











Según Fardi Gil Chau, gerente general de Campos del Norte, con los precios del mango siempre existe una curva. 




Variado panorama para el mango mexicano en los puertos de entrada en EE.UU

5 de agosto de 2013







En las próximas semanas despachos sumarán un poco más de 3 millones de cajas







Durante la semana finalizada el 27 de julio México envío aproximadamente 2,032,365 cajas con mango a EE.UU, totalizando a la fecha 57,140,385 cajas, detalló la National Mango Board a través de su Crop Report.    











Cabe señalar que durante la misma semana del año anterior la nación azteca despachó cerca de 3,577,726 cajas para un total 50,936,942 cajas en 2012.



Para las próximas dos semanas se proyectan envíos por 2,159,008 y 1,458,847 cajas respectivamente.




A nivel de precio promedio por caja, la NMB detalló que el valor para la variedad Ataulfo mexicano en los puertos de entrada de Texas y Nogales aumentó un 4% y 7% respectivamente la semana finalizada el 27 de julio, sumando US$5.20 y US$5.38 en cada uno.






Por su parte el precio por caja de Tommy Atkins cayó un 7% y 2% en relación a la semana anterior en los puertos de entrada de Texas y Arizona, alcanzando US$3.08 y US$3.13.






Misma situación expe…